Metodologies per a la gestió de projectes: el millor salvavides

Quines metodologies utilitzar per a la gestió de projectes?

No t’ha passat mai que en alguna ocasió que tenies molt clar el que el client t’havia sol·licitat, resulta que al final tota la feina realitzada no encaixa amb el teu pensament? Clar que si! Ens ha passat moltes vegades. I segur que has pensat… “Però si hem fet exactament el mateix que haviem acordat!”.

És una cosa normal, cada part té la seva percepció i això succeeix quan no es treballa amb metodologies modernes i àgils. Si no vols perdre el teu temps intentant endevinar com trovar la clau, llegeix l’article següent! Et salvarà de molts maldecaps.

Quines metodologies de gestió de projectes utilitzem

3ASIDE fa servir una metodologia de treball Àgil (Agile). Aquesta metodologia de desenvolupament es basa en l’adaptabilitat als canvis, el desenvolupament iteratiu o incremental, posant èmfasis en les comunicacions cara a cara (o amb la situació actual a través de videoconferències).

Ens agrada la comunicació amb el client a més d’evitar desviacions en la planificació i reduir possibles errors.

Metodologia àgil

Habitualment proposem un entorn de treball basat en Scrum per tal d’optimitzar la gestió de les diferents iteracions del procés de desenvolupament, flexibilitzar el procés i millorar la comunicació tant amb el client com internament dins l’equip de treball.

Dins de l’equip de treball es defineixen tres rols diferents:

  • Un gestor Scrum (Scrum Master) que s’encarregarà de la gestió dels diferents esdeveniments, planificació d’esprints i reunions diàries.
  • Un Product Owner que s’encarrega de planificar les tasques i donar-los prioritat. És l’enllaç principal amb el client.
  • Els desenvolupadors que s’encarreguen de dur a terme les diferents tasques.

El procés de desenvolupament es divideix en esprints. Cada un té la següent estructura:

  • 1. Reunió de planificació: Abans de començar, es planifica quines tasques entren en l’esprint en funció de les prioritats establertes pel Product Owner.
  • 2. Reunió diària d’equip: per revisar la previsió.
  • 3. Lliurament al client: Al final de l’esprint es presenta al client el nou desenvolupament.
  • 4. Revisió d’esprint: En acabar l’esprint també es fa una revisió de possibles problemes i desviacions que s’hagin detectat.

Per a la gestió de les tasques es proposa un sistema de tauler o pissarres, ja que és molt visual.

Es creen els següents taulers:

  • Backlog: on hi haurà les tasques del tot el projecte ordenades per prioritat.
  • Tasques d’esprint: les tasques desglossades en tasques individuals a realitzar durant l’esprint actual.
  • Tasques a mitges: les tasques en què s’està treballant actualment.
  • Tasques fetes: Han passat tots els tests
  • Tasques bloquejades: tasques que per algun motiu estan bloquejades.

Integració contínua

Seguim la metodologia d’integració contínua per als seus desenvolupaments que, juntament amb la metodologia Àgil, proporcionen un alt grau de qualitat a les seves solucions. La integració contínua consisteix a anar desplegant progressivament els diferents canvis d’acord amb la planificació.

Els principals avantatges que ofereix són:

  • 1. Millora la planificació
  • 2. Redueix el risc d’errors d’integració
  • 3. Disponibilitat permanent d’una versió funcional de l’aplicació>
Desplegament Metodologies gestió de projectes

Equip de treball

L’equip de treball estàndard de 3ASIDE està format per caps de projecte, programadors, analistes i dissenyadors.

Pla de comunicació

En ajustem sempre a la metodologia del client. Això no obstant, proposem.

  • Reunions d’esprint: Entre quinzenals i mensuals amb la comissió de seguiment
  • Reunions no planificades: Es poden produir en qualsevol moment a petició del client o, si s’escau de 3ASIDE.

Manteniment i suport

Per a 3ASIDE, és molt important la gestió d’incidències que inclou el seu manteniment i seguiment.

Un manteniment preventiu del sistema, que 3ASIDE es compromet a fer, ajuda a evitar actuacions reactives, però l’experiència ens demostra que sempre s’arriba a un punt en què és necessària una acció reactiva.

Proposem emprar l’eina corporativa de gestió de tiquets per tractar les incidències que puguin sorgir, tant en fase de desenvolupament com en la de manteniment, Mantis.

Aquesta eina, de codi obert i llarga trajectòria, és corporativa i es fa servir per gestionar incidències, suggeriments, millores, etc. en els projectes de desenvolupament i/o manteniment de 3ASIDE.

Ets client i t’agradaria que el teu soci tecnològic utilitzés aquest tipus de metodologies? Contacta’ns i t’expliquem com podem ajudar-te.

Com podem ajudar-te?

Contacta amb nosaltres si tens qualsevol dubte, si vols deixar un comentari o bé si vols més informació sobre 3ASIDE.

El nostre treball és rigor, és compromís, és innovació, és humà.