La incertesa no ens atura

Després de 3 mesos vivint una situació molt complicada a conseqüència de la Covid-19, sembla que s’acosta el final de la desescalada. No obstant això, encara existeix molta incertesa per com evolucionarà la societat, tenint en compte que encara es donen alguns brots, com per exemple a Amèrica o els recents focus d’Alemanya o la Xina.

Encara que moltes érem les empreses que contemplàvem implantar el teletreball en la companyia, la realitat va fer que haguéssim de fer-ho en temps rècord, dotant a tota la plantilla de recursos suficients per a continuar amb el desenvolupament de l’activitat professional des de casa.

Segons un estudi recent de EAE Business School, el 88% d’empreses han impulsat el teletreball, quan anteriorment, només el feia el 4%. Això ha provocat que es fes un gran esforç a millorar tant les infraestructures com les eines de comunicació i gestió de documentació corporativa.

El nostre Director Executiu, Toni Oliva, ens explica com l’hem viscut des de 3ASIDE i la seva percepció com a empresa del sector IT enfront del canvi social.

Nosaltres ja teníem una certa experiència a treballar des de casa, perquè a part de que alguns col·laboradors l’estaven realitzant ocasionalment, uns altres ho feien de manera fixa.
Això ens havia ensenyat que per a treballar des de casa hi ha tres aspectes molt importants en els quals ens basem per a adaptar la nostra activitat:

 

Toni Oliva 3ASIDE

 

Comunicació entre l’equip i amb l’empresa en general: setmanalment, enviàvem un comunicat corporatiu per a informar de la situació de la companyia i que totes les persones estiguessin al corrent del dia a dia. A més, les persones responsables dels equips, s’encarregaven de trucar i fer el seguiment d’aquest.
També, vam posar a disposició en el nostre site intern el protocol que es va posar en marxa, consells per a adaptar-nos a la nova situació i possibles activitats que ens unien una miqueta més, de forma actualitzada.

 

Resolució ràpida de totes les incidències tècniques: per aquest motiu, vam invertir en l’ampliació i seguretat de les nostres comunicacions i servidors.

 

Manteniment de la qualitat del servei: ens esforçàvem perquè el client no percebés cap canvi en el servei. I la veritat és que ha estat un èxit.

 

Com 3ASIDE, hem aprofitat al màxim les eines de Google, ja sigui Meet per a les videoconferències, Drive per a compartir informació i una VPN sòlida per a accedir als servidors. També ens ha estat molt útil la signatura dels contractes i ofertes de manera digital.
 
D’altra banda, s’ha incrementat l’activitat del departament de màrqueting per a impulsar la nostra activitat a través de la web i de les RRSS.

 

Hem comprovat una vegada més que disposem de grans col·laboradors.

En definitiva, per a fer front a un possible rebrot, les empreses estan invertint en solucions tecnològiques, segons el seu sector, per a poder reduir l’impacte i així adaptar-se a aquesta nova realitat tecnològica. Com es va avançant, acabarà sent la “realitat digital” i ho adoptarem com el nou model de treball. No hi haurà tornada enrere.

Com podem ajudar-te?

Contacta amb nosaltres si tens qualsevol dubte, si vols deixar un comentari o bé si vols més informació sobre 3ASIDE.

El nostre treball és rigor, és compromís, és innovació, és humà.