El SII – Una nova forma de gestió de l’IVA

El SII és un canvi dins la gestió de l’IVA. Implica el subministrament immediat dels registres de facturació  2017 en seu electrònica de l’Agència d’Administració Tributària (AEAT) que entra en vigor l’1 de Juliol.

La AEAT considera com un progrés l’ús de noves tecnologies i la realització dels llibres registre que permet transformar el sistema en un més modern i que apropi el moment del registre o comptabilització de les factures al de la realització efectiva de l’operació econòmica que suposa.

Afecta aproximadament a 63000 empreses:

  • Inscrits a REDEME.*¹
  • Grans empreses (facturació superior a 6 milions d’euros ).
  • Grups d’IVA.*²
  • Les voluntàriament adherides.

*¹ El REDEME  és un règim excepcional, en el que l’IVA es fa la devolució mensualment, en lloc  de anualment, com esdevé amb el regim general.

*² El règim especial de grups de l’IVA (REGE) persegueix una doble finalitat: eliminar els  possibles costos derivats de l’IVA que es poden generar en operacions intragrup i evitar que existeixin saldos a favor i en contra en les liquidacions d’IVA resultants de les autoliquidacions presentades per  distintes entitats  del grup.

1ra imatge

Exemples  d’enviament de factures.

Es obligatori portar, electrònicament, els següents llibres:

  • Llibre registre factures emeses.
  • Llibre registre factures rebudes.
  • Llibre registre factures determinades com operacions intracomunitàries.
  • Llibre registre béns d’inversió.

De forma excepcional s’haurà de remetre la informació entre l’1 de gener i 30 de Juny (període de prova del sistema amb  AEAT, a partir de l’1 de juliol és producció).

Els terminis  d’enviament són els següents:

  • Factures emeses: 4 dies naturals desde la data d’emissió de la factura.
  • Factures rebudes: 4 dies naturals desde la data de registre comptable.

Els principals avantatges del  SII són:

  • Reducció d’obligacions formals (347, 340 i 390).
  • Ampliació del termini per presentar el model d’IVA 303. (30 dies).
  • Major rapidesa en les devolucions.
  • Obtenció de dades fiscals.

Descobreix  totes les funcionalitats de la Solució SII 3ASIDE

La Solució 3ASIDE permet integrar les dades dels sistemes de facturació/impostos per complir amb el requeriment  de l’AEAT (RD 596/2016) d’administrar els llibres registre en seu electrònica de l’agència d’Administració Tributària.

L’objectiu de la solució de 3ASIDE SII és l’automatització de l’enviament de les factures de les empreses, de forma fàcil i sense cost pels departaments financers, ja que mitjançant aquesta solució ens permet adaptar-nos  a qualsevol format de fitxer, on es puguin exportar les dades per generar els fitxers  requerits  per poder exportar les dades , per generar els fitxers requerits per l’AEAT complint amb els requeriments del format XML, signatura electrònica i validats amb XSD.

2na imatge

La solució permet

  • Alta d’una factura. Aconseguir fins a 10.000 factures d’un fitxer XML.
  • Modificacions de la factura per les errades sobre les dades de les factures.
  • Modificació de la factura en regim de viatgers, operativa.
  • Modificacions de la factura por les errades en les dades d’identificació de la factura (Bloc IDFactura ).
  • Consulta de factures presentades prèviament.
  • Consulta de cobraments presentats prèviament, control d’errades.

Aquest control en format d’un sistema de gestió d’alertes i d’un codi de verificació (CSV remes  per AEAT) permet donar una garantia de seguretat al client que els processos estan funcionant correctament.

Per rebre més informació contacteu-nos a info@ahorasomos.izertis.com o bé a través del següent enllaç .

Com podem ajudar-te?

Contacta amb nosaltres si tens qualsevol dubte, si vols deixar un comentari o bé si vols més informació sobre 3ASIDE.

El nostre treball és rigor, és compromís, és innovació, és humà.