De Dynamics NAV a Dynamics Business Central

4 elements a tenir en compte

Si la seva companya ja disposa de MS Dynamics NAV com a eina de gestió, tant per als seus processos interns, així com per a la gestió dels seus clients i proveïdors, probablement ja sabrà que recentment hi ha disponible l’última versió amb el nom de Dynamics 365 Business Central, tant en modalitat Cloud, com en On-Premises.

A la xarxa, disposem de forces recursos que expliquen i detallen els diferents elements i novetats que incorpora aquesta última versió, però en aquest article, els resumirem en 4 punts claus, per tal de facilitar la valoració inicial a l’hora de plantejar-se una actualització cap a Microsoft Dynamics 365 Business Central.

1. Nova interfície d’Usuari

Dynamics 365 Business Central aporta una nova i moderna interfície d’usuari (IU) i nous modes de treball a través de centres de rols, llistes, fulls de treball, documents de transaccions o pàgines de detalls (com ara la targeta de client).

Els usuaris necessitaran una mínima formació sobre la nova experiència en la interfície d’usuari, navegació i característiques de productivitat, com el filtratge de llistes i totalitzacions, personalització de pàgines, etc.

Nav

Tanmateix, encara és possible d’utilitzar la versió client actual de Windows i en general el procés per a activitats diàries segueix igual a Dynamics 365 Business Central, tal com s’anava fent des de Dynamics NAV 2013 i més enllà, així que els usuaris no requeriran un gran esforç per orientar-los a aquesta nova versió.

En funció de l’antiguitat de la vostra versió actual de Dynamics NAV, probablement hi haurà noves característiques introduïdes en versions posteriors de Dynamics NAV i Dynamics 365 Business Central.

Segons l’abast del projecte, cal que els usuaris siguin conscients d’aquests canvis o inclús, caldrà formació sobre com utilitzar els nous procediments.

2. Permisos i Rols

Si esteu actualitzant des de Dynamics NAV 2013 o més enllà, cap a Dynamics 365 Business Central en modalitat On Premises, els conjunts de permisos i els rols seran exactament iguals.

En canvi, s’ha de tenir en compte que si esteu migrant des de Dynamics NAV cap a Dynamics 365 Business Central en modalitat SaaS, llavors els conjunts de permisos estàndard són diferents: el primer es basa en funcions de l’usuari i el nou, es basa en rols de l’usuari.

De forma habitual, molts clients adapten o creen nous conjunts de permisos personalitzats per tal d’adaptar les seves necessitats específiques de negoci.

Això deixa una opció per poder seleccionar un nou conjunt de permisos per a cada usuari o bé realitzar l’exportació o importació dels conjunts de permisos ja existents.

Sigui com sigui, cal comptar amb professionals que comprenguin tots dos tipus de conjunts de permisos i sàpiguen quin és l’equivalent en tots dos casos, així com el coneixem dels diferents canvis que s’hi hagin produït respecte a l’estàndard de Dynamics NAV.

Relacionat amb noves funcionalitats incorporades a Dynamics 365 Business Central, existeixen un nou conjunt d’objectes (taules, pàgines, …) que caldrà tenir en compte per incorporar-ho als conjunts de permisos per tal de permetre l’accés i utilització als usuaris.

3. Llicenciament

En l’actualitat, si s’està plantejant una migració cap a Dynamics 365 Business Central SaaS, cal realitzar-la a través de Dynamics 365 Business Central On Premises.

Per tant, és necessària una configuració tant de la llicència en modalitat On Premises així com de la llicència en modalitat SaaS (sense cap cost addicional).

Caldrà assegurar-se que el Partner ho tingui present en el moment de la migració per tal de no afectar els temps establerts per al projecte de migració.

4. Funcionalitat

Amb cada nova versió de Microsoft Dynamics 365 Business Central, Microsoft publica una completa relació de les noves característiques i funcionalitats actualitzades, el que permet que els usuaris puguin avaluar i finalment decidir la l’adopció o no d’aquestes noves funcionalitats.

En el cas que ja sigueu usuaris actuals d’anteriors versions de Dynamics NAV, com podem determinar la conveniència d’utilitzar la nova funcionalitat incorporada en Dynamics 365 Business Central?

Cal tenir en compte, que hi trobarem canvis en la nova versió que poden considerar-se opcionals, però hi ha d’altres que són de caràcter obligatori, per tant, és fonamental comptar amb els professionals adequats en l’equip del Partner, i que disposin dels coneixements adequats, per tal de rebre un correcte assessorament en cada cas.

Si disposes de MS Dynamics NAV i estas buscant un partner per implementar el Dynamics 365 Business Central, contacta’ns, des de 3ASIDE t’acompanyem en tot el procés.

Com podem ajudar-te?

Contacta amb nosaltres si tens qualsevol dubte, si vols deixar un comentari o bé si vols més informació sobre 3ASIDE.

El nostre treball és rigor, és compromís, és innovació, és humà.