Claus per a crear la web del teu negoci


Molt probablement t’hauràs trobat alguna vegada amb la disjuntiva de necessitar un nou lloc web per al teu negoci i no saber quina és la millor opció. Existeixen moltes i diferents respostes a aquesta qüestió. Realment la decisió no és senzilla, ni la mateixa en tots els casos. A continuació, et mostrarem algunes de les claus per a crear la web del teu negoci (si és que et trobes en aquesta situació):

  1. NECESSITATS I OBJECTIU
  2. SOLUCIONS TECNOLÒGIQUES, CMS I CODI OBERT
  3. DISSENY
  4. SEO
  5. RECURSOS HUMANS I ECONÒMICS

1. Necessitats i objectius

Per a adoptar una bona solució tècnica cal tenir ben identificades quines són les necessitats i objectius que es desitja cobrir amb la nova web. Sovint aquests inclouen:

  • Crear un catàleg de productes i/o serveis.
  • Realitzar vendes.
  • Realitzar reserves.
  • Establir un canal de contacte amb potencials clients.
  • Crear un blog que doti de continguts dinàmics al lloc web.
  • Crear un portfoli per a mostrar els treballs realitzats.
  • Incloure un calendari d’esdeveniments.
  • Difondre continguts en xarxes.

Les necessitats poden ser molt variades i han d’estar ben estudiades des de bon principi per a triar les solucions adequadament, sense encarir el producte final.

2. Solucions tecnològiques, CMS i codi obert

Una solució per al teu espai web podria ser la desenvolupada tècnicament a mida de les necessitats empresarials. En alguns casos, el desenvolupament a mida és requerit per funcionalitats molt particulars, però en molts altres les necessitats més habituals solen trobar-se ja desenvolupades amb codi obert, la qual cosa ens permet utilitzar-ho i modificar-ho, abaratint els costos.

2.1. CMS’s

Els gestors de contingut (CMS- content management system) són una alternativa molt raonable i més econòmica per a aquells casos en què l’usuari necessita una web dinàmica amb actualització i publicació de continguts de manera més o menys regular. Però cal tenir una cosa molt present: no tots els CMS són de codi lliure.

2.2. Codi Lliure

Un CMS de codi lliure et permet afegir, eliminar o modificar funcionalitats adequant-les a les teves necessitats, perquè tu ets el propietari del teu codi. Un CMS de codi lliure et permet també triar els teus proveïdors de hosting, programadors. Altres tipus de CMS et condicionen a un únic proveïdor i a contractar els seus serveis necessàriament per a adaptar funcionalitats o desenvolupar-ne de noves.

Són de codi obert CMS com Drupal, WordPress o Prestashop…, tots ells et permeten tenir el control del teu web en tot moment, però s’ha de tenir en compte que cadascun d’ells ve a cobrir necessitats diferents. A grans trets:

  • WordPress: Òptim per a webs amb funcionalitats més o menys habituals, blogs i petits e-commerce, o llocs de reserva, com ara reserva de sales, de taula o habitació. Interfície d’usuari intuïtiva i no requereix coneixements de programació.
  • Prestashop: Grans e-commerce. No sent tan intuïtiva la interfície és apta per a tot tipus d’usuaris.
  • Drupal: Permet grans desenvolupaments a mida per a funcionalitats molt específiques. Qualsevol projecte pot desenvolupar-se amb Drupal. Interfície orientada a programadors.

Entre les claus per a crear la web del teu negoci es troba triar la tecnologia adequada.

3. Disseny

No t’oblidis del disseny si estàs pensant a renovar o crear de zero el teu racó al núvol. Recorda que, molt probablement l’usuari sap del teu negoci pel teu web, i recorda també que les primeres impressions poden decantar la balança quan un està indecís.

Tingues en compte que quan parlem de disseny no ens referim només a l’aspecte visual, sinó també a una bona estructura i organització de continguts de manera qui el navegui se senti còmode visitant la nostra pàgina i amb ganes de saber més de nosaltres, això està relacionat amb el següent apartat.

4. SEO

Per a anar acabant amb els aspectes més destacables et deixem per a la reflexió el tema del SEO. Estarem d’acord que un dels motius pels quals desitges estar a internet és perquè els usuaris de la xarxa puguin convertir-se en potencials clients del teu negoci. Has de saber que tenir una web no és sinònim de visites, primer han de trobar-te i, aquells navegants que no coneguin les dades de la teva empresa difícilment podran fer-ho si no has treballat prou el SEO del teu web.

4.1. Però què és el SEO?

Ho explicarem amb un senzill símil, ja que explicacions tècniques les trobaràs de molt bones i completes a la xarxa.

Claus per a crear la web del teu negoci

El SEO fa a una web el que un jardí, una piscina, l’amplitud, el sol, l’ordre o el confort fan a la casa dels teus somnis.

4.2. Com?

Molt senzill, el jardí, la piscina, l’amplitud o el sol representen allò que algú pot desitjar per a la seva llar o per a les seves vacances, atraurà compradors o arrendadors per a passar períodes més o menys llargs. Doncs bé, un bon SEO serà el que atraurà potencials clients a la nostra web.

4.3. I l’ordre i el confort?

L’ordre dels continguts i lo cómode que et sentis a la casa, farà que algú repeteixi vacances i/o allargui els seus períodes d’estada. Un SEO ben treballat té a veure també amb una bona organització dels continguts de la web, perquè tota la informació estigui fàcilment localitzable i l’usuari se senti com a casa.

A més, els cercadors premien un bon SEO amb major visibilitat de les webs que l’han treballat adequadament , la qual cosa es tradueix en més visites, i en més potencials clients.

5. Recursos humans i econòmics

Finalment, a contemplar per a realitzar l’elecció adequada, és ser conscient dels recursos que es disposen per a la realització, manteniment i actualitzacions de la web.

Resumint, podríem dir que:

  • Desenvolupaments a mida i funcionalitats molt específiques tenen necessitat de programació i, per tant, suposa un encariment del producte final, així com del manteniment i actualitzacions.
  • Si s’està condicionat pel pressupost, el millor és cobrir les necessitats amb solucions pre-desenvolupades de codi lliure. En aquest sentit WordPress és una bona opció, ja que té un gran repertori de plugins (que no són una altra cosa que funcionalitats) gratuïts per afegir directament al teu web.
  • Dissenys exclusius, encareixen els costos.
  • L’ús d’una bona template es traduirà en un concepte afegit inicialment al teu pressupost, però et representarà un estalvi en dissenyador i personalitzacions que requereixin customizar estils amb CSS i també en manteniment i actualitzacions.
  • Recorda que el SEO, com la piscina o el jardí, té un preu. CMS’s com WordPress permeten a l’usuari fer el seu propi SEO amb uns coneixements molt bàsics. Més info

Amb això hem arribem al final d’aquest article.

Hem donat algunes claus per a crear la web del teu negoci. Els aspectes a considerar a l’hora de fer una web corporativa són múltiples i només hem enumerat alguns d’ells. Potser en un pròxim article podem continuar parlant del tema.

Com podem ajudar-te?

Contacta amb nosaltres si tens qualsevol dubte, si vols deixar un comentari o bé si vols més informació sobre 3ASIDE.

El nostre treball és rigor, és compromís, és innovació, és humà.